Strona główna / Centrum prasowe

Centrum prasowe

SMI o serwisach dla niedowidzących i niewidomych [2008-08-27]

Zgodnie z podpisaną 11 czerwca 2006 r. Deklaracją Ministrów Państw Członkowskich UE, serwisy internetowe instytucji użyteczności publicznej powinny być w pełni dostępne dla niepełnosprawnych, w tym niedowidzących i niewidomych do 2010 roku. SUPERMEDIA Interactive w opublikowanych w sierpniu artykułach wyjaśnia jak przygotować się do tego typu projektu.

Firmy i organizacje, które chcą dostosować swoje serwisy do potrzeb osób niedowidzących i niewidomych mają do wyboru następujące rozwiązania:
  • Jednolita wersja serwisu www posiadająca rozwiązania ułatwiające osobom niepełnosprawnym korzystanie z serwisu;
  • Osobny serwis z rozwiązaniami dedykowanymi osobom niewidomym i niedowidzącym  będący dodatkową wersją podstawowego serwisu internetowego;
  • Opracowanie udźwiękowionej strony  internetowej.

Nasi konsultanci wyjaśniają jakimi kryteriami kierować się dokonując wyboru jednego z tych rozwiązań, jakie są zalety i wady każdego z nich i dlaczego nie tylko instytucje publiczne powinny zainteresować się tym zagadnieniem. Na przykładzie wdrożenia przeprowadzonego dla Zamku Królewskiego w Warszawie wskazują, na co należy zwrócić uwagę prowadząc projekt i jakie cechy powinien posiadać serwis dedykowany osobom z uszkodzeniami wzroku.

Artykuł w pełnej wersji został opublikowany w sierpniowym wydaniu miesięcznika „Marketing w Praktyce”. Prenumeratorzy mogą pobrać tekst z sekcji Warsztaty Marketingowe ze strony głównej miesięcznika: www.marketing.org.pl. Skrót artykułu został opublikowany na portalu publiczni.pl.

Pobierz artykuł:  Internet bez barier
Masz pytania? Skontaktuj się z nami: Anna Kopczyńska, tel.: (22) 829 65 40

Szukaj

Czy wiesz, że...

W latach 60-tych ubiegłego wieku firma IBM,  wypuściła nową maszynę do pisania IBM Selectric. Symbol "@" umieszczono na maszynie nad cyfrą 2. I tak już zostało.

Źródło: Wikipedia

Następna ciekawostka