Centrum prasowe

Nasze wypowiedzi

 

2010 rok w internecie - prognozy na 2011 (agencje), Witrualne Media, grudzień 2010


Co wydarzy się w branży w 2011 roku?

Rok 2011 będzie okresem dalszego rozwoju portali społecznościowych, poszerzania kanałów komunikacji i dotarcia z ofertą do potencjalnych klientów. Duży potencjał posiadają fotokody, które na zachodzie spełniają swoje zadanie i są coraz częściej stosowanym narzędziem promocyjnym. Ciekawe możliwości marketingowe daje również iPad, którego premiera odbyła się w tym roku. Pytanie, czy Polacy chętnie będą korzystać z tego rozwiązania na co dzień? Myślę, że 2011 rok będzie próbą dla tych rozwiązań na polskim rynku.
 

zobacz artykuł


Nie takie straszne koszty, Interaktywnie.com - Raport Agencje Interaktywne, luty 2010


O efektywności decyduje przede wszystkim dobre planowanie – zanim opracujemy kreację, warto szczegółowo określić oczekiwane cele i efekty kampanii oraz jej odbiorców i dobrać kreację i nośniki, które najlepiej zrealizują nasze oczekiwania. Warto tez pamiętać, że Internet jest medium, które daje możliwości przetestowania kilku wersji kreacji.  Warto planować zamawianie nośników z dużym wyprzedzeniem. Unikniemy wówczas dodatkowych kosztów związanych np. z płaceniem za nadgodziny, dodatkowe korekty i poprawki czy brakiem czasu na wynegocjowanie korzystnych stawek w mediach. Warto też wykorzystywać w pełni posiadane już zasoby – np. istniejący serwis www. Poza tym warto sprawdzić różne rozwiązania. Można zdecydować się na próbną emisję kilku wersji reklamy i do szerokiej kampanii wybrać tylko te, które miały najwyższą skuteczność. - radzi Anna Kopczyńska, dyrektor ds. obsługi klienta Supermedia Interactive.
 

zobacz artykuł - raport str. 34 



Człowiek i gadżet - Era fotokodowania, Wprost, nr: 9/2009 (1364)


Jak korzystać z fotokodów:

  • wyślij SMS ze słowem „fotokody" pod wskazany numer telefonu (robi się to tylko raz – aktywując usługę);
  • odbierz wysłaną przez operatora aplikację do odczytywania fotokodów za pomocą wbudowanego aparatu fotograficznego (jej pobranie jest bezpłatne);
  • odczytuj zeskanowane fotokody przez komórkę (w wypadku korzystania z odszyfrowanych linków koszty połączenia z Internetem wynikają z taryf operatorów).
zobacz artykuł


Allegro.pl pod lupą branży internetowej, Wirtualne Media, 2009.05.14


Strona główna

Zakładam, że allegro.pl chciało przede wszystkim poprawić przejrzystość strony głównej. To im się udało, ale... Elementy na stronie są jednak za duże i miejsce nie zostało optymalnie wykorzystane.

Listy produktów
Listing produktów jest bardziej przejrzysty. Wprowadzone zakładki oraz poprawione sortowanie ułatwiają przeglądanie aukcji, ale... Kiedy doczekamy się belki z lepszym stronicowaniem? Małe linki, trudno trafić, trudny dostęp...

Moje Allegro
Tutaj widzę stanowczą poprawę w przejrzystości informacji i ergonomii.

Reasumując, zmiana grafiki niestety, tworzy wrażenie powrotu do przeszłości - tej sprzed kilku lat w internecie. Natomiast zmiany w funkcjonalności i ergonomii pchnęły allegro.pl ku przyszłości.



Press, nr 02/2009


Jaki był zeszły rok i jaki będzie, wobec tego że firmy tną wydatki na marketing i reklamę, rok przyszły?


Poprzednie lata to bardzo dynamiczny rozwój rynku internetowego - wieloletnia edukacja wpłynęła korzystnie na zwiększenie świadomości i zaufania marketerów do Internetu. W połączeniu z przewagami Internetu jako medium reklamowego (efektywność kosztowa, interaktywność komunikacji, mierzalność, masowy zasięg przy precyzyjnym targetowaniu), daje to podstawę do optymistycznych prognoz nawet w okresie recesji.

Aktualnie obserwujemy przeniesienie części budżetów reklamowych z innych mediów – zwłaszcza prasy - na Internet. Spodziewamy się, że ten trend będzie kontynuowany również w tym roku i reklama internetowa będzie zwiększać swój udział w budżetach reklamowych. Dzięki temu skutki recesji w naszej branży mogą być mniej odczuwalne niż na innych rynkach, niektórzy specjaliści przewidują nawet wzrost rynku na poziomie kilkunastu procent.

Oczywiście, także w naszej branży z początkiem roku obserwujemy pewne skutki kryzysu. Niektóre decyzje o wydatkach na marketing są zawieszone. Wielu klientów pomimo przyznanych budżetów ostrożnie podchodzi do ich wydatkowania, czekając na trwalsze pozytywne sygnały z rynku. Zapewne w drugiej połowie roku sytuacja powoli będzie się stabilizować, zniknie niepewność.


 
 

Szukaj

Czy wiesz, że...

W nowej wersji protokołu IP (IPv6 / Internet Protocol Next Generation) na 1 mm2 Ziemi przypada 6,7 × 1017 unikalnych adresów IP.

Źródło: Wikipedia

Następna ciekawostka