Strona główna / Centrum prasowe

Centrum prasowe

BOŚ Bank odpowiada na społeczne zapotrzebowanie - serwis internetowy dla niedowidzących [2011-12-09]

Wdrożenie tych mechanizmów to świadoma polityka Banku będąca odpowiedzią na społeczny program przeciwdziałający cyfrowemu wykluczeniu osób z wadami wzroku. – Większość firm wyposaża swoje strony internetowe jedynie w możliwość powiększania czcionki. BOŚ Bank zdecydował się na innowacyjne rozwiązania przyjazne dla osób z większymi dysfunkcjami wzroku – mówi Piotr Lemberg, rzecznik prasowy BOŚ Banku.

Zmiana kontrastu strony (przy jednoczesnym powiększeniu czcionki) pozwala np. osobom starszym ze słabym wzrokiem na komfortowe czytanie treści. – Wersja dla osób niedowidzących to kolejny, duży krok w rozwoju serwisu internetowego www.bosbank.pl – mówi Piotr Pospieszny, Senior Account Manager w firmie SUPERMEDIA Interactive, która nadzorowała wdrożenie systemu. – W przypadku firmy przykładającej wagę do nowoczesnych rozwiązań, jaką jest Bank Ochrony Środowiska, poszliśmy o krok naprzód, implementując nie tylko powiększanie czcionek i kontrast, ale również mechanizm typu Text-to-Speech. Dzięki tym rozwiązaniom BOŚ Bank oferuje nową jakość korzystania ze swoich serwisów osobom z dysfunkcjami wzroku – dodaje. Wprowadzając mechanizmy dla osób z niepełnosprawnością wzrokową, zachowano dotychczasowe funkcjonalności i atrakcyjność wizualną serwisu.

Więcej informacji na temat projektu udziela:

Piotr Pospieszny
Senior Account Manager
SUPERMEDIA Interactive
e-mail:  ppospieszny@smi.pl
tel. kom. +48 601-286-806

 

Szukaj

Czy wiesz, że...

Znak "@" w Polsce powszechnie nazywany jest małpą. W innych krajach przyjęły się odmienne określenia. W Czechach używa się terminu "zavináč" czyli rolmops.

Źródło: Wikipedia

Następna ciekawostka