Strona główna / Centrum prasowe

Centrum prasowe

Internet i mobile – wespół w zespół [2010-11-18]

Internet i telefonia komórkowa to media o rosnącym zasięgu. Z Internetu korzysta 52 procent Polaków, czyli aż 15,68 miliona osób (NetTrack, MillwardBrown SMG/KRC, luty - kwiecień 2010) Penetracja polskiego rynku telefonii komórkowej (dane GUS) przekracza 115%, a liczba aktywnych kart SIM to 44 miliony. Dlaczego warto prowadzić działania marketingowe łączące oba kanały?

Komunikacja SMS daje możliwość natychmiastowego kontaktu z odbiorcą w każdej chwili i dowolnym miejscu, co nie zawsze jest możliwe w przypadku Internetu (mimo rozwoju Internetu mobilnego, korzysta z niego tylko kilka procent użytkowników). Zapewnia też bardzo skuteczne dotarcie do odbiorcy (większość nieoczekiwanych wiadomości SMS jest odczytywana) i daje możliwość bieżącego monitorowania akcji (statystyki ruchu SMS są dostępne online, pozwalają na oszczędność czasu i pieniędzy w badaniach efektywności). Jednak wiadomość SMS czy MMS nie może przenosić zbyt rozbudowanego komunikatu (maksymalna ilość znaków w SMSie wynosi 160). Trzeba pamiętać też, że odpowiedź na SMS jest dla użytkownika płatna. Jest to korzyść dla marketera (dochody z ruchu SMS mogą częściowo lub całkowicie pokrywać koszty promocji, a nawet stanowić źródło dodatkowych przychodów), jednak dla użytkowników może być to znacząca wada.

W Internecie marketer ma możliwość prezentacji większej ilości treści i nadania jej bardziej atrakcyjnej formy. Może wykorzystać ciekawą grafikę, animacje, pliki video lub audio. Treści publikowane w Internecie są łatwiejsze do znalezienia - mają stałą lokalizację w jednej domenie - łatwo do nich wrócić, archiwizować je i drukować. Dzięki temu Internet nadaje się do prezentacji informacji takich jak regulaminy, listy zwycięzców itp. Strony internetowe mają też znacznie dłuższą żywotność niż wiadomości SMS. Przy odpowiednim wykorzystaniu narzędzi, pozwalających na aktualizację treści, marketer ma możliwość uzyskania większej aktywności uczestników, wciągnięcia ich do zabawy i zachęcenia do powrotu na stronę. Co ważne, przeglądanie stron internetowych, dla wielu odbiorców nie wiąże się z dodatkowymi kosztami (Internet w miejscu pracy lub na uczelni, dostęp do stałego łącza z opłatą abonamentową itp.).

więcej w artykule - pobierz artykuł 266.84 KB
zobacz skan artykułu 2.26 MB

artykuł opublikowany w Biuletynie SMB, listopad 2010

autorki:
 
Beata Poznańska, business development manager, SUPERMEDIA Interactive, bpoznanska@smi.pl

Kinga Szydzińska, PR manager ds. projektów internetowych,Grupa ZPR, kszydzinska@smi.pl

Szukaj

Czy wiesz, że...

Znak "@" w Polsce powszechnie nazywany jest małpką. Na Ukrainie znak "@" czytany jest jako ślimak (равлик) lub "ucho" (вухо).

Źródło: Wikipedia

Następna ciekawostka