Strona główna /
Centrum prasowe
Centrum prasowe
PTU – przyjazny świat ubezpieczeń w Internecie [2008-12-18]
PTU zakończyło prace nad nowym serwisem firmowym, intranetem i ekstranetem. Projekt zrealizowała firma SUPERMEDIA Interactive.
Wszystkie elementy projektu są wdrożone na jednym autorskim systemie zarządzania treścią Content Manager w wersji Advanced. Ułatwia to sprawne zarządzanie zawartością stron i przenoszenie tekstów pomiędzy serwisem firmowym, intranetem i ekstranetem.
Serwis korporacyjny nastawiony jest na pełną prezentację oferty produktowej, pomoc w pozyskaniu nowych klientów i budowaniu pozytywnych relacji z nimi. Obok treści przeznaczonych dla klientów można w nim znaleźć informacje dla mediów oraz potencjalnych pracowników. Intranet przeznaczony jest dla pracowników PTU, a ekstranet jest dedykowany agentom ubezpieczeniowym współpracującym ze spółką.
W serwisie oferta została wyraźnie podzielona na skierowaną do osób prywatnych oraz do klientów korporacyjnych. Zastosowano najpopularniejsze i najbardziej cenione przez użytkowników mechanizmy takie jak: wyszukiwarka produktów ubezpieczeniowych oraz formularze kontaktowe. Specjalnie zaprojektowana mapka umożliwia łatwe znalezienie agenta ubezpieczeniowego – wystarczy wpisać kod pocztowy, by uzyskać dane agenta obsługującego dany rejon. Ze stron można pobrać podstawowe dokumenty m.in. ogólne warunki ubezpieczeń i załączniki do zgłoszenia szkody, co przyspiesza obieg dokumentów klient-firma-klient. Trudniejsze pojęcia ubezpieczeniowe można sprawdzić w specjalnym kontekstowym słowniczku pojęć. Definicje wyświetlają się po wskazaniu kursorem słów, które zostały użyte w tekstach prezentowanych na stronach. W serwisie znajduje się również specjalna sekcja dla mediów oraz zakładka prezentująca oferty pracy. Poza stroną w wersji polskiej dostępne jest również streszczenie w wersji angielskiej. Serwis działa pod adresem: www.ptu.pl. Będzie systematycznie rozbudowywany o nowe funkcjonalności.
Podstawową funkcją intranetu jest ułatwienie pracownikom firmy wzajemnych kontaktów i codziennej pracy. W tej części dostępna jest książka adresowa pracowników PTU. W intranecie zamieszczone zostały również informacje o wewnętrznych przepisach i uregulowaniach PTU oraz przygotowane specjalnie na potrzeby pracowników opisy wszystkich produktów PTU. Podobne informacje, sprofilowane pod kątem potrzeb agentów można znaleźć w części ekstranetowej.
Projekt zrealizowany przez SUPERMEDIA Interactive dla Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń został pozyskany na drodze wygranego przetargu.
Wszystkie elementy projektu są wdrożone na jednym autorskim systemie zarządzania treścią Content Manager w wersji Advanced. Ułatwia to sprawne zarządzanie zawartością stron i przenoszenie tekstów pomiędzy serwisem firmowym, intranetem i ekstranetem.
Serwis korporacyjny nastawiony jest na pełną prezentację oferty produktowej, pomoc w pozyskaniu nowych klientów i budowaniu pozytywnych relacji z nimi. Obok treści przeznaczonych dla klientów można w nim znaleźć informacje dla mediów oraz potencjalnych pracowników. Intranet przeznaczony jest dla pracowników PTU, a ekstranet jest dedykowany agentom ubezpieczeniowym współpracującym ze spółką.
W serwisie oferta została wyraźnie podzielona na skierowaną do osób prywatnych oraz do klientów korporacyjnych. Zastosowano najpopularniejsze i najbardziej cenione przez użytkowników mechanizmy takie jak: wyszukiwarka produktów ubezpieczeniowych oraz formularze kontaktowe. Specjalnie zaprojektowana mapka umożliwia łatwe znalezienie agenta ubezpieczeniowego – wystarczy wpisać kod pocztowy, by uzyskać dane agenta obsługującego dany rejon. Ze stron można pobrać podstawowe dokumenty m.in. ogólne warunki ubezpieczeń i załączniki do zgłoszenia szkody, co przyspiesza obieg dokumentów klient-firma-klient. Trudniejsze pojęcia ubezpieczeniowe można sprawdzić w specjalnym kontekstowym słowniczku pojęć. Definicje wyświetlają się po wskazaniu kursorem słów, które zostały użyte w tekstach prezentowanych na stronach. W serwisie znajduje się również specjalna sekcja dla mediów oraz zakładka prezentująca oferty pracy. Poza stroną w wersji polskiej dostępne jest również streszczenie w wersji angielskiej. Serwis działa pod adresem: www.ptu.pl. Będzie systematycznie rozbudowywany o nowe funkcjonalności.
Podstawową funkcją intranetu jest ułatwienie pracownikom firmy wzajemnych kontaktów i codziennej pracy. W tej części dostępna jest książka adresowa pracowników PTU. W intranecie zamieszczone zostały również informacje o wewnętrznych przepisach i uregulowaniach PTU oraz przygotowane specjalnie na potrzeby pracowników opisy wszystkich produktów PTU. Podobne informacje, sprofilowane pod kątem potrzeb agentów można znaleźć w części ekstranetowej.
Projekt zrealizowany przez SUPERMEDIA Interactive dla Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń został pozyskany na drodze wygranego przetargu.