Strona główna / Portfolio / Case Study

Portfolio

Case Study

Unilever - Unilevergame - Unilevergame – komunikacja internetowa w procesie rekrutacji

Cele:
Unilever prowadzi program praktyk letnich dla studentów. W 2009 roku firma zdecydowała się na przeprowadzenie międzynarodowego konkursu dla studentów w formie gry interaktywnej - Unilevergame.com, w której można było wygrać skrócony proces rekrutacji na Program Praktyk Letnich Unilevera. Jako podstawowy kanał komunikacji konkursu wybrano Internet. Przed projektem postawiono następujące zadania:
  • ułatwienie procesu pozyskania najlepszych kandydatów na praktyki;
  • stworzenie wirtualnego świata, w którym case studies zostaną zaprezentowane w atrakcyjny sposób, jednocześnie prezentując marki produktów należących do koncernu.

Rozwiązania:
Projekt zrealizowany został wspólnie przez firmy Human Qapitals (kreacja i opracowanie merytoryczne) oraz SUPERMEDIA Interactive (technologia i realizacja).

Na potrzeby projektu stworzony został specjalny serwis internetowy bogato ilustrowany animacjami przygotowanymi we flashu. Uczestnicy zwiedzali świat Unilevera składający się z trzech kontynentów odpowiadających najważniejszym rynkom, na których działa firma ( produkty żywnościowe, kosmetyki, chemia gospodarcza). Na każdym kontynencie znajdowały się różne państwa. Każde z nich było wirtualnym światem marki przedstawiającym uczestnikowi case do rozwiązania z odpowiedziami do wyboru. Przez kolejne tygodnie zabawy, rozwiązując zadania i przechodząc do następnych Państw, uczestnik gromadził punkty na swoim koncie. Punktację uczestników zliczała specjalnie przygotowana na potrzeby gry aplikacja. O wynikach studenci informowani byli raz w tygodniu drogą e-mailową.  

W celu uatrakcyjnienia projektu opracowano specjalne gry zręcznościowe, które ilustrowały przemieszczanie się studenta – gracza pomiędzy poszczególnymi kontynentami w świecie Unilevera. Każda gra pozwalała również na zdobycie określonej puli punktów. Wyniki gry były dostępne na bieżąco i uczestnicy mogli od razu poprawić swój wynik ponownie uczestnicząc w grze.

Konkurs trwał trzy miesiące. W tym czasie przygotowane zostały trzy gry zręcznościowe i dziesięć case studies.  Projekt jest ciekawym przykładem zastosowania interaktywnych narzędzi w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

Efekty:
Pierwsza edycja UnileverGame została oceniona przez klienta bardzo pozytywnie. Pomimo krótkiego czasu i ograniczonych form promocji, strony konkursu odwiedziło 23 000 osób, a niemal 11 000 zarejestrowało się i uczestniczyło w konkursie. Projekt pozwolił firmie zbudować świadomość marki wśród najbardziej aktywnych studentów.

Po zakończeniu projektu SMI opracowała dla Unilevera case study w formie strony internetowej, na której można zapoznać się ze wszystkimi animacjami wykorzystanymi w projekcie i zadaniami dla studentów. Strona dostępna jest pod adresem: casestudy.unilevergame.com

http://www.unilevergame.com/

Szukaj

Czy wiesz, że...

W sierpniu 1993 powstała pierwsza polska strona WWW należąca do Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Można ją zobaczyć tutaj.

Źródło: Kalendarium ICM

Następna ciekawostka