Strona główna / Portfolio / Case Study

Portfolio

Case Study

Radio ESKA – nowa eska.pl - wersja beta

Cele:
Od momentu wdrożenia serwisu ESKA.pl, Internet stał się dla Radia ESKA bardzo ważnym elementem media-mixu. Powstały serwisy satelickie takie jak Wazzzup.pl czy ESKA TV. Zmieniły się też potrzeby użytkowników. Rozwój stacji i wyniki badań przeprowadzonych na grupie słuchaczy zadecydowały o przebudowie serwisu. Przed nowym projektem postawiono następujące cele:

  • stworzenie wirtualnego świata muzyki – angażującego użytkownika i zachęcającego go do pozostania w serwisie na dłużej,
  • wzmocnienie lojalności słuchaczy przez wprowadzenie rozwiązań społecznościowych,
  • pełna integracja z serwisami satelickim ESKI,
  • zwiększenie wydajności serwisu i przystosowanie go do obsługi większej ilości multimedialnych treści,

Rozwiązania:
Projekt był realizowany etapami. Najpierw uruchomiona została wersja beta nowego serwisu, którą stopniowo rozbudowywano i uzupełniano o nowe funkcjonalności.. Równocześnie działała dotychczasowa wersja strony, dzięki czemu użytkownicy mogli przyzwyczaić się do zmian i przekazać uwagi dotyczące nowej odsłony serwisu. W lipcu 2009 nowy serwis w wersji beta przeniesiono na główną domenę.

Najważniejszą zmianą jest podporządkowanie struktury i funkcjonalności serwisu nowej idei jego działania. Strona opiera się na systemie powiązań i rekomendacji. W bazie muzycznej, znajduje się kilka tysięcy hitów, gwiazd i płyt, które zostały otagowane i opisane w taki sposób, by ułatwić przeszukiwanie bazy i prowadzić użytkownika od treści do treści. Centralną częścią serwisu jest playlista. Kliknięcie dowolnego jej elementu powoduje wejście w sekcję muzyki.

Istotną funkcjonalnością jest multiplayer, dostępny z wielu poziomów strony. Umożliwia on słuchanie online Radia ESKA i kilkunastu internetowych kanałów tematycznych takich jak: ESKA Imprezzzka, ESKA Bounce, ESKA Xtreme czy ESKA Rock. W multiplayerze można zobaczyć najnowsze klipy. Uruchamia się on w osobnym oknie, dzięki czemu użytkownik podczas słuchania radia może swobodnie poruszać się po serwisie. Konstrukcja multiplayera pozwala jednym kliknięciem, w dowolnym momencie, powrócić na ESKA.pl. Umożliwia także uzyskanie informacji o odgrywanych utworach z poziomu multiplayera. 

Bardzo ważną zmianą jest wdrożenie w serwisie mechanizmów społecznościowych rozbudowujących funkcjonalność Klubu ESKI. Każdy zalogowany użytkownik może wchodzić w interakcję z innymi klubowiczami, nawiązywać nowe znajomości, edytować swój profil, publikować statusy, dodawać komentarze i oceny do wszystkich sekcji serwisu. Profile najbardziej aktywnych użytkowników są wyeksponowane w serwisie. Mechanizmy społecznościowe dają również eskowiczom możliwość kontaktowania się z DJ’ami ESKI, którzy są aktywnymi członkami społeczności i mają założone własne profile.Klubowiczom udostępniono również galerie użytkowników. Każdy z nich może zamieścić na swoim profilu do 50 zdjęć. Do wszystkich fotografii można dodać tytuł. W galerii wprowadzono funkcję oceniania zdjęć przez innych klubowiczów. Ostatnio dodane i najwyżej oceniane są wyświetlane na stronie klubu oraz w zakładce galerie użytkowników.

Mechanizmy społecznościowe są silnie powiązane z głównymi treściami serwisu. Istotne dla stacji sekcje programy i konkursy, zawierają wiele narzędzi pozwalających eskowiczom na aktywny udział w życiu stacji i wpływanie na jej program. Użytkownicy mogą dodawać swoje opinie, głosować na toplisty, tworzyć listy hitów granych przez ESKĘ i brać udział w wejściach konkursowych na antenie. Najciekawsze fragmenty wybranych programów są udostępnione w serwisie w formie podcastów.

Nowa strona wyposażona została w narzędzia umożliwiające jej personalizację, Opracowano trzy unikalne wersje kolorystyczne strony. Użytkownik może wybrać styl, decydując, jak ma wyglądać jego serwis. Możliwe jest również ukrywanie niektórych boksów lub zmiana ich położenia. Ustawienia zalogowanych użytkowników są automatycznie zapamiętywane przez system i zachowywane.

Ważną rolę w projekcie odgrywa strona technologiczna. Na potrzeby projektu autorski system zarządzania treścią SMI – Content Manager został rozbudowany o mechanizmy dedykowane umożliwiające m.in. zarządzanie treściami muzycznymi i video, reklamą oraz wydarzeniami. W portalu, z racji jego dużej oglądalności i rozbudowanego charakteru, wykorzystano zaawansowane techniki poprawy wydajności. Nowy serwis został też w pełni zintegrowany z serwisami satelickimi ESKI. Dzięki mechanizmowi importu danych możliwe jest wykorzystanie kontentu serwisów ESKI takich jak: Wazzzup, ESKA TV, ESKA Live Remix, ESKA Games i prezentacja ich najnowszych treści w serwisie ESKA.pl. Takie rozwiązanie zapewnia podwójne korzyści: wzbogaca kontent głównego serwisu, jednocześnie wzmacniając pozycję innych serwisów należących do Grupy Radiowej TIME. 

Nowy serwis Radia ESKA został opracowany przy współpracy SMI z działem e-technologii TIME SA oraz agencją Hypermedia (badania i grafika).

Efekty
Nowy serwis został bardzo pozytywnie oceniony przez odbiorców, którzy, w komentarzach przesłanych ESCE, podkreślają przede wszystkim jego przejrzystość, ułatwiony dostęp do treści, ich bogactwo i logiczny układ.


http://www.eska.pl/

Szukaj

Czy wiesz, że...

Jednym z najczęściej oglądanych klipów w historii Youtube jest "Ewolucja tańca" - pokaz różnych stylów tańca w wykonaniu komika Judson'a Laipply'a.

Źródło: Wikipedia

Następna ciekawostka