Portfolio
Case Study
Wydawnictwo Szkolne PWN - budowanie lojalności odbiorców
Cele:
Wydawnictwo Szkolne PWN działa na rynku książki edukacyjnej. W tej branży szczególnie istotne jest budowanie pozytywnych relacji z nauczycielami, którzy decydują o wyborze podręczników dla dzieci. Prowadząc prace nad nowym serwisem spółka określiła następujące cele:
Rozwiązania:
Projektując serwis szczególną uwagę zwrócono na czytelną prezentację oferty oraz zbudowanie wokół serwisu aktywnej społeczności nauczycieli.
Podręczniki są prezentowane w podziale na poszczególne przedmioty i poziomy nauczania (z rekomendacjami dla różnych rodzajów szkół). Dodatkowo podzielone zostały na serie wydawnicze. Poszczególnym podręcznikom przyporządkowano materiały dydaktyczne. W ofercie w wyraźny sposób wyeksponowano nowości wydawnicze (widoczne z poziomu strony głównej) oraz informacje o programach i promocjach skierowanych do szkół i nauczycieli.
W serwisie wyodrębniono dostępną po zalogowaniu sekcję Premium, w której zamieszczono materiały pomagające nauczycielom w prowadzeniu lekcji, takie jak: scenariusze lekcji, ciekawe artykuły, prezentacje, projekty, scenariusze wycieczek. Do tej części mają dostęp użytkownicy podręczników Wydawnictwa PWN, którzy zarejestrują się na stronie. Dane zarejestrowanych osób są potwierdzane przez firmę, dzięki czemu pozyskana baza jest aktualna i wartościowa. Pozwala wydawnictwu na szybki i stały kontakt z potencjalnymi klientami, którzy są powiadamiani o nowościach poprzez specjalny newsletter.
Strony są wyposażone w specjalny moduł ankiet umożliwiający przeprowadzenie badań przy użyciu strony internetowej. Wyniki są automatycznie zliczane i prezentowane w postaci wykresów widocznych dla wszystkich użytkowników.
Dostępność oferty zwiększono poprzez:
Serwis został wdrożony na platformie Content Manager 3.0 autorstwa SUPERMEDIA Interactive.
Wydawnictwo Szkolne PWN działa na rynku książki edukacyjnej. W tej branży szczególnie istotne jest budowanie pozytywnych relacji z nauczycielami, którzy decydują o wyborze podręczników dla dzieci. Prowadząc prace nad nowym serwisem spółka określiła następujące cele:
- Przejrzysta i czytelna prezentacja rozległej oferty wydawniczej;
- Prezentacja nowości i promocji;
- Budowanie lojalności odbiorców wobec firmy;
- Zwiększenie dostępności oferty poprzez różne kanały;
- Odświeżenie wizerunku graficznego.
Rozwiązania:
Projektując serwis szczególną uwagę zwrócono na czytelną prezentację oferty oraz zbudowanie wokół serwisu aktywnej społeczności nauczycieli.
Podręczniki są prezentowane w podziale na poszczególne przedmioty i poziomy nauczania (z rekomendacjami dla różnych rodzajów szkół). Dodatkowo podzielone zostały na serie wydawnicze. Poszczególnym podręcznikom przyporządkowano materiały dydaktyczne. W ofercie w wyraźny sposób wyeksponowano nowości wydawnicze (widoczne z poziomu strony głównej) oraz informacje o programach i promocjach skierowanych do szkół i nauczycieli.
W serwisie wyodrębniono dostępną po zalogowaniu sekcję Premium, w której zamieszczono materiały pomagające nauczycielom w prowadzeniu lekcji, takie jak: scenariusze lekcji, ciekawe artykuły, prezentacje, projekty, scenariusze wycieczek. Do tej części mają dostęp użytkownicy podręczników Wydawnictwa PWN, którzy zarejestrują się na stronie. Dane zarejestrowanych osób są potwierdzane przez firmę, dzięki czemu pozyskana baza jest aktualna i wartościowa. Pozwala wydawnictwu na szybki i stały kontakt z potencjalnymi klientami, którzy są powiadamiani o nowościach poprzez specjalny newsletter.
Strony są wyposażone w specjalny moduł ankiet umożliwiający przeprowadzenie badań przy użyciu strony internetowej. Wyniki są automatycznie zliczane i prezentowane w postaci wykresów widocznych dla wszystkich użytkowników.
Dostępność oferty zwiększono poprzez:
- zaprojektowanie księgarni on-line, umożliwiającej złożenie zamówienia i zakup książki za zaliczeniem pocztowym (obecnie rozwijany jest moduł płatności on-line);
- zamieszczenie narzędzi pozwalających na łatwe wyszukanie reprezentantów firmy.
Serwis został wdrożony na platformie Content Manager 3.0 autorstwa SUPERMEDIA Interactive.