Strona główna / Portfolio / Case Study

Portfolio

Case Study

PKN ORLEN - e-biopaliwa.pl

Cele:

PKN ORLEN, w związku z planowanym rozszerzeniem linii produktów w zakresie biopaliw, postanowił opracować nową wersję serwisu poświęconego biopaliwom – E-biopaliwa.pl. Celem projektu było odświeżenie serwisu i przygotowanie go do wprowadzenia i komunikowania nowego produktu. 

Rozwiązania:


Zmiany wprowadzone w serwisie objęły modyfikację strony głównej pod kątem zawartości elementów nawigacji i sposobu prezentacji aktualności, odświeżenie elementów animowanych serwisu oraz wzbogacenie go o dodatkowe narzędzia.

Grafika całego serwisu jest odświeżona i unowocześniona. Na stronie głównej wyeksponowano Biokalkulator, pozwalający na obliczenie ile gramów/kilogramów CO2 zaoszczędziliśmy dzięki przejechaniu danego dystansu na biopaliwie. Na uwagę zasługuje również mechanizm dopasowania, pozwalający użytkownikowi na sprawdzenie możliwości zastosowania biopaliwa w jego samochodzie. 

Przebudowana flashowa mapka sieci dystrybucji biopaliw umożliwia wyszukanie stacji w danej lokalizacji, dla wybranej marki biopaliwa oraz według różnych marek stacji, należących do PKN ORLEN. Nowa mapka pozwala też na pokazanie informacji dodatkowych, takich jak opis stacji, zdjęcia, dane kontaktowe oraz szczegółowe informacje o dojeździe.

Strona E-biopaliwa.pl zyskała nową funkcjonalność – wyszukiwanie zaawansowane. Mechanizm pozwala na wyszukiwanie określonych wyrazów lub fraz w różnych częściach serwisu (np. w sekcji „Aktualności”). Pozwala na zawężenie okresu wyszukiwania oraz wybranie opcji wyszukiwania wszędzie, tylko w słowach kluczowych lub tylko w treści. Dzięki temu użytkownik otrzymuje wynik wyszukiwania wyższej jakości, bliższy jego oczekiwaniom.

W serwisie wdrożono także mechanizm biosłowniczka – wyświetlającego w tekście podpowiedzi dotyczące terminów związanych z produkcją biopaliw. Dzięki temu mechanizmowi, treści prezentowane na stronie są zrozumiałe dla osób nie związanych z branżą, ponieważ słowa, które mogłyby stanowić trudność są wytłumaczone. 

W związku z wprowadzenia na rynek nowego produktu z grupy biopaliw, przygotowana została poświęcona mu sekcja – BIO85. Dla wyróżnienia produktu, w tej części serwisu zastosowana została odmienna kolorystyka, związana z identyfikacją nowej marki. Nowa sekcja ma przede wszystkim charakter edukacyjny. Zwiera informacje związane ze składem, jakością, przeznaczeniem oraz możliwościami zastosowania BIO85.

Serwis został opracowany w oparciu o autorski system zarządzania treścią SMI – Content Manager 3.0.

http://e-biopaliwa.pl/

Szukaj

Czy wiesz, że...

Długoletni Prezes IBM Thomas J. Watson w 1943 r. wygłosił ciekawą tezę: "Myślę, że na rynku światowym istnieje zapotrzebowanie na ok. 5 komputerów."

Źródło: Wikiquote

Następna ciekawostka