Portfolio
Case Study
GPW - główny serwis - przebudowa strony
Cele:
W związku z debiutem giełdowym, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zdecydowała się na przebudowę swojego głównego serwisu internetowego. Projekt miał na celu:
Rozwiązania:
W nowej wersji strony GPW.pl wprowadzono szereg ułatwień dla inwestorów giełdowych. Na uwagę zasługuje sposób prezentacji spółek z indeksu WIG20. Zaprojektowano tzw. mapę ciepła, która ukazuje procentowy udział poszczególnych walorów w indeksie. Wprowadzono także nowatorski sposób prezentacji danych o spółkach, zapewniający bardzo szybkie wyszukiwanie informacji oraz intuicyjne poruszanie się po wizytówkach spółek. Dzięki sekcji archiwum notowań, inwestorzy mają dostęp do danych archiwalnych dotyczących notowań wszystkich rodzajów instrumentów z dowolnego okresu.
Z myślą o szerokim gronie inwestorów indywidualnych, zaprojektowano dedykowaną sekcję – Moja giełda. Po założeniu profilu użytkownik ma możliwość modyfikacji zawartości swojego wirtualnego portfela akcji, filtrowania rodzaju aktualności, a także tworzenia notatek i powiadomień. Osoby zalogowane mają również dostęp do funkcji personalizacji strony głównej.
W nowym serwisie wdrożono szereg mechanizmów zwiększających jego funkcjonalność, takich jak kreator formularzy, debiuty i wizytówki spółek, raporty, ankieta, kalkulator walutowy. W związku z debiutem giełdowym GPW, serwis został uzupełniony o sekcję relacji inwestorskich, zawierającą informacje o spółce, raporty, dane dotyczące akcji GPW, kalendarium i prezentacje. Wdrożone zostały również wersje językowe strony – angielska i rosyjska oraz wersja dostosowana do potrzeb osób niedowidzących. Uruchomiono także nową mobilną wersję www.gpw.pl/mobile, zoptymalizowaną pod kątem przeglądania na telefonach komórkowych, również na starszych modelach.
Projekt, zrealizowany przez SUPERMEDIA Interactive, obejmował analizę przedwdrożeniową, opracowanie nowego layoutu strony, wdrożenie autorskiego systemu zarządzania treścią Content Manager 3.0. wraz z modułami dedykowanymi, wdrożenie systemu klastrowego oraz wsparcie techniczne w trakcie wdrożenia infrastruktury serwerowej.
Supermedia Interactive podpisała również umowę supportową z GPW, obejmującą czasowe wsparcie w obsłudze i rozwoju nowego serwisu Gpw.pl.
W związku z debiutem giełdowym, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zdecydowała się na przebudowę swojego głównego serwisu internetowego. Projekt miał na celu:
- optymalizację funkcjonalności głównego serwisu GPW,
- uzupełnienie go o nowe sekcje – w tym sekcję Relacji Inwestorskich,
- wdrożenie wersji językowych i wersji dla osób niedowidzących,
- restyling wersji mobilnej.
Rozwiązania:
W nowej wersji strony GPW.pl wprowadzono szereg ułatwień dla inwestorów giełdowych. Na uwagę zasługuje sposób prezentacji spółek z indeksu WIG20. Zaprojektowano tzw. mapę ciepła, która ukazuje procentowy udział poszczególnych walorów w indeksie. Wprowadzono także nowatorski sposób prezentacji danych o spółkach, zapewniający bardzo szybkie wyszukiwanie informacji oraz intuicyjne poruszanie się po wizytówkach spółek. Dzięki sekcji archiwum notowań, inwestorzy mają dostęp do danych archiwalnych dotyczących notowań wszystkich rodzajów instrumentów z dowolnego okresu.
Z myślą o szerokim gronie inwestorów indywidualnych, zaprojektowano dedykowaną sekcję – Moja giełda. Po założeniu profilu użytkownik ma możliwość modyfikacji zawartości swojego wirtualnego portfela akcji, filtrowania rodzaju aktualności, a także tworzenia notatek i powiadomień. Osoby zalogowane mają również dostęp do funkcji personalizacji strony głównej.
W nowym serwisie wdrożono szereg mechanizmów zwiększających jego funkcjonalność, takich jak kreator formularzy, debiuty i wizytówki spółek, raporty, ankieta, kalkulator walutowy. W związku z debiutem giełdowym GPW, serwis został uzupełniony o sekcję relacji inwestorskich, zawierającą informacje o spółce, raporty, dane dotyczące akcji GPW, kalendarium i prezentacje. Wdrożone zostały również wersje językowe strony – angielska i rosyjska oraz wersja dostosowana do potrzeb osób niedowidzących. Uruchomiono także nową mobilną wersję www.gpw.pl/mobile, zoptymalizowaną pod kątem przeglądania na telefonach komórkowych, również na starszych modelach.
Projekt, zrealizowany przez SUPERMEDIA Interactive, obejmował analizę przedwdrożeniową, opracowanie nowego layoutu strony, wdrożenie autorskiego systemu zarządzania treścią Content Manager 3.0. wraz z modułami dedykowanymi, wdrożenie systemu klastrowego oraz wsparcie techniczne w trakcie wdrożenia infrastruktury serwerowej.
Supermedia Interactive podpisała również umowę supportową z GPW, obejmującą czasowe wsparcie w obsłudze i rozwoju nowego serwisu Gpw.pl.