Portfolio
Case Study
Bank Ochrony Środowiska - stała współpraca - serwisy korporacyjne
Zrealizowane projekty:
Nowy serwis internetowy BOŚ Banku – budowanie wizerunku marki
Cele:
Podstawowym zadaniem nowego serwisu jest wzmocnienie wizerunku marki na rynku oraz umożliwienie sprawnego zarządzania relacjami z klientami i partnerami biznesowymi BOŚ. Przed serwisem postawiono następujące szczegółowe cele:
Rozwiązania:
Przygotowanie nowego serwisu www.bosbank.pl poprzedziła gruntowna analiza celów biznesowych banku i dotychczasowej strony internetowej. Przeanalizowano statystyki oglądalności serwisu i rozwiązania stosowane na rynku finansowym oraz oczekiwania różnych grup odbiorców. Na tej podstawie opracowana została strategia nowego serwisu.
Na stronach zastosowano nowy czytelny i przejrzysty layout. Unowocześniono i wzbogacono grafikę wprowadzając więcej elementów wizerunkowych i zapewniając jednolity sposób prezentacji treści. Komunikaty skierowane do różnych grup odbiorców zostały wyeksponowane. Wprowadzony też został nowy dział – kariera.
Uporządkowanie sposobu promocji banku osiągnięte zostało dzięki dokładnemu zaplanowaniu miejsca przeznaczonego na reklamy i wprowadzeniu systemu OpenAds umożliwiającego zarządzanie kampanią reklamową w ramach serwisu (m.in. dodawanie reklam, ustawienie cappingu, wybór miejsc wyświetlania reklamy).
W optymalizacji sposobu prezentacji oferty banku pomogły rozwiązania pozwalające na świadome i efektywne przekierowanie internautów do miejsc kluczowych z punktu widzenia banku - wyraźne boksy, linki graficzne i tekstowe w centralnym miejscu serwisu. Wyeksponowano też narzędzia pozwalające na zapoznanie się z ofertą, takie jak kalkulatory kredytowe i konfigurator produktowy.
Serwis został przygotowany w oparciu o najnowszą wersję autorskiego rozwiązania SUPERMEDIA Interactive typu CMS - Content Manager 3.0.
W celu uzyskania spójności wszystkich serwisów BOŚ Banku i tym samym wzmocnienia wizerunku marki w Internecie strony bankowości elektronicznej zostały dopasowane do layoutu nowego serwisu korporacyjnego. SMI opracowało grafikę oraz szablony HTML. Wprowadzono również drobne zmiany funkcjonalne, ułatwiające nawigację oraz pozwalające na szybszy dostęp do wybranych modułów bankowości elektronicznej.
Efekty:
Rozwiązanie uporządkowało i unowocześniło sposób prezentacji Banku w Internecie, pomagając w osiągnięciu celów wizerunkowych. Znacznie skrócił się czas potrzebny na dokonanie aktualizacji i zmian w serwisie. Zapewniony został również wyższy poziom bezpieczeństwa serwisu, co jest szczególnie istotne dla instytucji finansowych.
Strona uzyskała najlepszą ocenę w kategorii „strona główna i elementy serwisu” w trzeciej branżowej ocenie eksperckiej serwisów internetowych polskich banków opracowanej przez Making Waves pod patronatem Gazety Bankowej. (Raport „Banki w Internecie. Użyteczność portali banków działających na polskim rynku”, str. 8, pełna treść: www.interaktywnie.com)
- serwis internetowy BOŚ Bank (2002 rok) – opracowanie serwisu i jego rozwój
- audyt serwisu BOŚ Bank (lipiec 2007 rok)
- nowy serwis internetowy BOŚ Bank (2008 rok)
- opracowanie projektu graficznego i szablonów HTML dla bankowości elektronicznej
Nowy serwis internetowy BOŚ Banku – budowanie wizerunku marki
Cele:
Podstawowym zadaniem nowego serwisu jest wzmocnienie wizerunku marki na rynku oraz umożliwienie sprawnego zarządzania relacjami z klientami i partnerami biznesowymi BOŚ. Przed serwisem postawiono następujące szczegółowe cele:
- wzmocnienie świadomości marki na rynku;
- zbudowanie relacji z różnymi grupami odbiorców;
- uproszczenie sposobu zarządzania stroną;
- pełna prezentacja produktów i usług banku;
- wsparcie w pozyskaniu nowych klientów.
Rozwiązania:
Przygotowanie nowego serwisu www.bosbank.pl poprzedziła gruntowna analiza celów biznesowych banku i dotychczasowej strony internetowej. Przeanalizowano statystyki oglądalności serwisu i rozwiązania stosowane na rynku finansowym oraz oczekiwania różnych grup odbiorców. Na tej podstawie opracowana została strategia nowego serwisu.
Na stronach zastosowano nowy czytelny i przejrzysty layout. Unowocześniono i wzbogacono grafikę wprowadzając więcej elementów wizerunkowych i zapewniając jednolity sposób prezentacji treści. Komunikaty skierowane do różnych grup odbiorców zostały wyeksponowane. Wprowadzony też został nowy dział – kariera.
Uporządkowanie sposobu promocji banku osiągnięte zostało dzięki dokładnemu zaplanowaniu miejsca przeznaczonego na reklamy i wprowadzeniu systemu OpenAds umożliwiającego zarządzanie kampanią reklamową w ramach serwisu (m.in. dodawanie reklam, ustawienie cappingu, wybór miejsc wyświetlania reklamy).
W optymalizacji sposobu prezentacji oferty banku pomogły rozwiązania pozwalające na świadome i efektywne przekierowanie internautów do miejsc kluczowych z punktu widzenia banku - wyraźne boksy, linki graficzne i tekstowe w centralnym miejscu serwisu. Wyeksponowano też narzędzia pozwalające na zapoznanie się z ofertą, takie jak kalkulatory kredytowe i konfigurator produktowy.
Serwis został przygotowany w oparciu o najnowszą wersję autorskiego rozwiązania SUPERMEDIA Interactive typu CMS - Content Manager 3.0.
W celu uzyskania spójności wszystkich serwisów BOŚ Banku i tym samym wzmocnienia wizerunku marki w Internecie strony bankowości elektronicznej zostały dopasowane do layoutu nowego serwisu korporacyjnego. SMI opracowało grafikę oraz szablony HTML. Wprowadzono również drobne zmiany funkcjonalne, ułatwiające nawigację oraz pozwalające na szybszy dostęp do wybranych modułów bankowości elektronicznej.
Efekty:
Rozwiązanie uporządkowało i unowocześniło sposób prezentacji Banku w Internecie, pomagając w osiągnięciu celów wizerunkowych. Znacznie skrócił się czas potrzebny na dokonanie aktualizacji i zmian w serwisie. Zapewniony został również wyższy poziom bezpieczeństwa serwisu, co jest szczególnie istotne dla instytucji finansowych.
Strona uzyskała najlepszą ocenę w kategorii „strona główna i elementy serwisu” w trzeciej branżowej ocenie eksperckiej serwisów internetowych polskich banków opracowanej przez Making Waves pod patronatem Gazety Bankowej. (Raport „Banki w Internecie. Użyteczność portali banków działających na polskim rynku”, str. 8, pełna treść: www.interaktywnie.com)