Strona główna / Portfolio / Case Study

Portfolio

Case Study

Zamek Królewski w Warszawie

Cele:
Zamek Królewski w Warszawie to ważny ośrodek kultury narodowej. Jako instytucja użyteczności publicznej  podlega obowiązkowi dostosowania stron internetowych do potrzeb osób niepełnosprawnych (więcej na ten temat – Internet bez barier). Decydując się na zmianę strony internetowej Zamek postawił przed projektem następujące cele:
  • wzmocnienie wizerunku Zamku;
  • wyeksponowanie programów edukacyjnych;
  • usprawnienie komunikacji z użytkownikami;
  • dostosowanie strony do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących.

Rozwiązania:

Serwis pełni funkcję informacyjno-edukacyjną, ze szczególnym naciskiem na działalność kulturalną Zamku.  Zamieszczono w nim kalendarium imprez kulturalnych, informacje o bieżących i planowanych wystawach oraz warsztatach edukacyjnych dla dzieci i dorosłych, materiały dla szkół i nauczycieli, aktualności i materiały przeznaczone dla mediów. Witryna oprócz bieżących informacji prezentuje także archiwum „Kronik Zamkowych”.  Bogato ilustrowana wirtualna wycieczka po wnętrzach i otoczeniu Zamku jest alternatywą dla osób, które nie mogą go odwiedzić. W serwisie przygotowano również flashowy plan Zamku ułatwiający zapoznanie się z obiektem. Strona „Witamy w Zamku” została specjalnie przygotowana tak, aby umożliwiać szybkie odnalezienie informacji na temat dojazdu, godzin otwarcia i cen biletów.  Użytkownicy mogą też zamówić bezpłatny newsletter. Kreacja strony nawiązuje do epoki baroku, a jej przewodnim motywem jest pejzaż przedstawiający widok XVIII wiecznej Warszawy, autorstwa Canaletto.

Żeby ułatwić osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się po serwisie, opracowano osobną wersja dedykowaną tej grupie odbiorców. Jest ona w pełni zintegrowana z podstawową wersją serwisu. Osiągnięto to dzięki opracowaniu dodatkowego stylu graficznego wprowadzonego za pośrednictwem stylów CSS - specjalnych plików definiujących kroje, wielkości, kolory czcionek projektu www Zamku Królewskiego.  Dzięki temu wszelkie aktualizacje prowadzone są na serwisie głównym, a system CMS automatycznie generuje wersję o odmiennych stylach zgodną z ustalonym standardem dla niedowidzących.  Zastosowany w serwisie autorski system zarządzania treścią – Content Manager 3.0, opracowany przez SUPERMEDIA Interactive, zapewnił spójność zarówno ze standardem W3C jak i WCAG oraz dobrą czytelność serwisu dla programów typu screen reader.  

W wersji dla niedowidzących dobrano silnie kontrastowe kolory (biały, czarny, żółty) i wykluczono kolory problematyczne dla osób z zaburzeniami wzroku (zielony, czerwony). Stałe elementy graficzne (logotypy) zastąpiono wersjami o wysokim kontraście, a obrazki zamieszczono wraz z przyjaznymi opisami, które zapewniają równoważnik przekazu wizualnego. Struktura informacyjna serwisu została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szczególną uwagę zwrócono na wartość komunikacyjną etykiet nawigacji, tytułów artykułów i nagłówków. Odpowiednio pogrupowano również i ograniczono ilości elementów nawigacyjnych i linków na stronie.

http://www.zamek-krolewski.pl/

Szukaj

Czy wiesz, że...

Znak "@" w Polsce powszechnie nazywany jest małpką. Rosjanie przyjęli odmienne określenie - na "@" mówią "собака" czyli pies.

Źródło: Wikipedia

Następna ciekawostka