Strona główna / Portfolio / Case Study

Portfolio

Case Study

Radio ESKA - konkursy SMS

Cele:
  • uatrakcyjnienie programu antenowego
  • wzmocnienie więzi słuchacz – radio
  • promocja oferty Radia i prowadzonych przez nie akcji
  • wygenerowanie ruchu SMS

SMI odpowiadało za:
  • zapewnienie komunikacji SMS
  • broadcast SMS
  • obsługę techniczną konkursów
  • udostępnienie systemu statystyk on-line


Rozwiązania:

1) Konkurs Dźwięki Ściśle Tajne

Dźwięki Ściśle Tajne to zabawa, która zagościła na antenie Radia ESKA po raz czwarty. W 2010 roku pierwszy raz przybrała formę konkursu, który trwał 7 tygodni. Zadaniem uczestników było odgadnięcie dźwięku prezentowanego na antenie. Szansę zgadywania dźwięku uzyskiwały osoby, które wysłały SMS zgłoszeniowy najszybciej po wyemitowaniu na antenie informacji o rozpoczęciu każdej kolejnej tury zabawy. Do rozszyfrowania było w sumie 15 dźwięków. Z każdym związane były nagrody pieniężne – od 10.000 do 100.000. Dźwięki prezentowane na antenie można było pobrać na telefon komórkowy za pomocą WAPpush.


2) Konkurs ESKA płaci Twoje rachunki 2


Pierwsza edycja zabawy ESKA płaci Twoje rachunki miała charakter loterii. W drugiej edycji ESKA zdecydowała się na przejście formuły konkursowej.  Zadaniem słuchaczy było przekonanie komisji konkursowej, że to właśnie ich rachunek powinno opłacić Radio Eska. Rachunki można było zgłaszać do zabawy wysyłając SMS z kwotą i uzasadnieniem pod wskazany numer. Od poniedziałku do piątku, co godzinę od 8 do 17 wybierany był jeden rachunek, który opłacało Radio Eska. Raz dziennie, z godzinnym wyprzedzeniem, na antenie ogłaszana była specjalna tura konkursu – jej zwycięzca otrzymywał trzykrotność kwoty swojego rachunku. Konkurs trwał pięć tygodni. W sumie opłacono 225 rachunków zgłoszonych przez słuchaczy.

Efekty:
ESKA zanotowała dwukrotny wzrost popularności zabawy w nowej konkursowej formule.


3) Konkurs Poluj na gwiazdy ESKA Music Awards – promocja nagród muzycznych Radia ESKA


Celem konkursu była promocja wydarzenia, jakim było rozdanie nagród ESKA Music Awards. Nagrody były przyznane po raz siódmy. Konkurs trwał w okresie marzec – kwiecień, przez trzy tygodnie. Codziennie odbywało się dziesięć wejść antenowych. Każdego dnia, od poniedziałku do piątku na antenie Radia ESKA pojawiała się informacja o dwóch - trzech premiowanych artystach. Aby wygrać nagrodę, słuchacze musieli wysłać SMS po usłyszeniu dowolnego utworu muzycznego wykonywanego przez artystę wskazanego danego dnia. Osoba, która najszybciej wysłała SMS zostawała laureatem nagrody II stopnia - wejściówki VIP na Galę Eska Music Awards oraz I-poda. O nagrodę główną - samochód Renault Twingo - mogli rywalizować tylko laureaci nagród II stopnia, którzy byli obecni na Gali Eska Music Awards i uczestniczyli w specjalnie przygotowanym konkursie wiedzowym.


4) Konkurs Hity na czasie – promocja letniej trasy koncertowej Radia ESKA


Konkursowi nadano formę zabawy. Słuchacze "polowali" na wyznaczane przez prowadzącego program DJ-a utwory muzyczne. Wygrywała osoba, która wysłała SMS zgłoszeniowy jako pierwsza podczas emisji konkursowego utworu muzycznego. Główną nagrodą były wejściówki VIP na najbliższy koncert w ramach letniej trasy koncertowej Radia ESKA. Słuchacze mogli również wygrać nagrody pieniężne, telefony komórkowe i doładowania do telefonów. Zabawa trwała od poniedziałku do piątku przez dwanaście tygodni.

Szukaj

Czy wiesz, że...

Joseph Campbell, amerykański antropolog i religioznawca powiedział: "Komputery są jak Bóg Starego Testamentu - dużo zasad i żadnej litości."

Źródło: Wikiquote

Następna ciekawostka