Portfolio
Case Study
PTU - intranet i ekstranet
Cele:
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń to firma charakteryzująca się rozbudowaną siecią sprzedaży. Spółka posiada 20 oddziałów, 45 filii i 12 agencji własnych. Umowy ubezpieczenia na rzecz PTU zawiera ponad 5 000 osób wykonujących czynności agencyjne. Tak rozbudowana struktura wymagała stworzenia narzędzia, które:
Rozwiązania:
Zdecydowano się na rozwiązanie dedykowane z dostępem dla zamkniętej grupy użytkowników – intranet i ekstranet. Intranet przeznaczony został dla pracowników PTU, a ekstranet dla agentów ubezpieczeniowych współpracujących ze spółką.
Intranet jest dostępny z wewnętrznej sieci firmy. Mechanizm uwierzytelniania opiera się na usłudze Active Directory. Do ekstranetu można się zalogować z dowolnego miejsca (komputera) z dostępem do sieci Internet po dokonaniu autoryzacji.
Obie aplikacje zostały wyposażone w zaawansowany system uprawnień dla pracowników, agentów i administratorów. Umożliwia on dowolne ustawienie praw dostępu do elementów serwisów dla każdego z użytkowników.
Intranet i ekstranet zostały zintegrowane z serwisem korporacyjny, jednym systemem CMS, ułatwiającym sprawne zarządzanie prezentowanymi treściami i ich przenoszenie pomiędzy poszczególnymi częściami serwisu.
Aplikacja OpenAds (aktualnie OpenX) umożliwia pełne zarządzanie powierzchnią reklamową w serwisach i analizowanie skuteczności poszczególnych bannerów.
W intranecie dostępna jest baza danych teleadresowych pracowników PTU. Zamieszczone zostały tam również informacje o wewnętrznych przepisach i uregulowaniach PTU oraz przygotowane specjalnie na potrzeby pracowników opisy wszystkich produktów PTU. Podobne informacje, sprofilowane pod kątem potrzeb agentów można znaleźć w części ekstranetowej. Dodatkowo ekstranet został wyposażony w mechanizm importu danych agentów PTU.
Efekty:
Wdrożenie intranetu i ekstranetu ułatwia pracownikom firmy i jej agentom wzajemne kontakty i codzienną pracę. Przyspiesza obieg informacji w firmie i pomaga w zarządzaniu wiedzą.
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń to firma charakteryzująca się rozbudowaną siecią sprzedaży. Spółka posiada 20 oddziałów, 45 filii i 12 agencji własnych. Umowy ubezpieczenia na rzecz PTU zawiera ponad 5 000 osób wykonujących czynności agencyjne. Tak rozbudowana struktura wymagała stworzenia narzędzia, które:
- poprawi komunikację pomiędzy spółką a jej pracownikami oraz agentami;
- umożliwi wymianę wiedzy wewnątrz PTU S.A.
Rozwiązania:
Zdecydowano się na rozwiązanie dedykowane z dostępem dla zamkniętej grupy użytkowników – intranet i ekstranet. Intranet przeznaczony został dla pracowników PTU, a ekstranet dla agentów ubezpieczeniowych współpracujących ze spółką.
Intranet jest dostępny z wewnętrznej sieci firmy. Mechanizm uwierzytelniania opiera się na usłudze Active Directory. Do ekstranetu można się zalogować z dowolnego miejsca (komputera) z dostępem do sieci Internet po dokonaniu autoryzacji.
Obie aplikacje zostały wyposażone w zaawansowany system uprawnień dla pracowników, agentów i administratorów. Umożliwia on dowolne ustawienie praw dostępu do elementów serwisów dla każdego z użytkowników.
Intranet i ekstranet zostały zintegrowane z serwisem korporacyjny, jednym systemem CMS, ułatwiającym sprawne zarządzanie prezentowanymi treściami i ich przenoszenie pomiędzy poszczególnymi częściami serwisu.
Aplikacja OpenAds (aktualnie OpenX) umożliwia pełne zarządzanie powierzchnią reklamową w serwisach i analizowanie skuteczności poszczególnych bannerów.
W intranecie dostępna jest baza danych teleadresowych pracowników PTU. Zamieszczone zostały tam również informacje o wewnętrznych przepisach i uregulowaniach PTU oraz przygotowane specjalnie na potrzeby pracowników opisy wszystkich produktów PTU. Podobne informacje, sprofilowane pod kątem potrzeb agentów można znaleźć w części ekstranetowej. Dodatkowo ekstranet został wyposażony w mechanizm importu danych agentów PTU.
Efekty:
Wdrożenie intranetu i ekstranetu ułatwia pracownikom firmy i jej agentom wzajemne kontakty i codzienną pracę. Przyspiesza obieg informacji w firmie i pomaga w zarządzaniu wiedzą.