Portfolio
Case Study
Bertelsmann Media - Serwis "Świat Książki"
Cele:
Internet jest dla Świata Książki ważnym kanałem sprzedaży. Pierwszy sklep online był wdrożony w oparciu o rozwiązanie Intershop. W celu poprawienia wydajności sklepu oraz umożliwienia jego elastycznej rozbudowy o nowe funkcjonalności i rozwiązania promocyjne, Świat Książki zdecydował się na realizację nowego sklepu internetowego.
Rozwiązania:
Sklep internetowy Świata Książki został wdrożony w oparciu o platformę IBM – WebSphere Commerce Enterprise. Został udostępniony członkom klubu Świat Książki. Integracja sklepu z IBM WebSphere Portal (systemem zarządzania treścią) umożliwia:
W sklepie dostępna jest oferta Świata Książki w zakresie książek, muzyki, filmów i multimediów. Wdrożone zostały funkcjonalności platformy, mające na celu zwiększenie zainteresowania odbiorców oferowanymi produktami, m.in.: system ocen klientów, ranking bestsellerów, noty wydawcy z opisami produktów, fragmenty książek udostępnione do przeczytania. Wprowadzono również narzędzia pozwalające na zwiększenie lojalności i zaktywizowanie odbiorców takie jak recenzje tygodnia (opracowane w formie stałego konkursu dla czytelników).
SMI rozbudowała mechanizm promocji możliwych do przeprowadzenia z wykorzystaniem platformy, uzupełniając go o mechanizmy dopasowane do indywidualnych promocji stosowanych przez Świat Książki.
Do zadań SMI należało wdrożenie platformy oraz jej utrzymanie, aktualizacja i rozbudowa w pierwszym etapie działania sklepu. SMI obsługiwała sklep do 2007 roku.
Internet jest dla Świata Książki ważnym kanałem sprzedaży. Pierwszy sklep online był wdrożony w oparciu o rozwiązanie Intershop. W celu poprawienia wydajności sklepu oraz umożliwienia jego elastycznej rozbudowy o nowe funkcjonalności i rozwiązania promocyjne, Świat Książki zdecydował się na realizację nowego sklepu internetowego.
Rozwiązania:
Sklep internetowy Świata Książki został wdrożony w oparciu o platformę IBM – WebSphere Commerce Enterprise. Został udostępniony członkom klubu Świat Książki. Integracja sklepu z IBM WebSphere Portal (systemem zarządzania treścią) umożliwia:
- łatwiejszą aktualizację treści
- wprowadzanie do serwisu treści innych niż katalog produktów – m.in. materiałów o klubie i autorach, wywiadów z autorami, recenzji książek oraz treści typu pomoc, kontakt, kontakt do sklepów
- zarządzanie tymi treściami poprzez osoby nie związane z katalogiem produktów
W sklepie dostępna jest oferta Świata Książki w zakresie książek, muzyki, filmów i multimediów. Wdrożone zostały funkcjonalności platformy, mające na celu zwiększenie zainteresowania odbiorców oferowanymi produktami, m.in.: system ocen klientów, ranking bestsellerów, noty wydawcy z opisami produktów, fragmenty książek udostępnione do przeczytania. Wprowadzono również narzędzia pozwalające na zwiększenie lojalności i zaktywizowanie odbiorców takie jak recenzje tygodnia (opracowane w formie stałego konkursu dla czytelników).
SMI rozbudowała mechanizm promocji możliwych do przeprowadzenia z wykorzystaniem platformy, uzupełniając go o mechanizmy dopasowane do indywidualnych promocji stosowanych przez Świat Książki.
Do zadań SMI należało wdrożenie platformy oraz jej utrzymanie, aktualizacja i rozbudowa w pierwszym etapie działania sklepu. SMI obsługiwała sklep do 2007 roku.