Portfolio
Case Study
Murator - aplikacja na iPad
Cele:
Rynek aplikacji mobilnych rozwija się bardzo dynamicznie. W związku z tym Murator SA postanowił udostępnić specjalny numer miesięcznika „Murator” - „Mój Ogród” w wersji na iPada. Celem projektu było poszerzenie grupy docelowej i wzmocnienie wizerunku firmy jako organizacji nowoczesnej, wdrażającej najnowsze rozwiązania i otwartej na potrzeby odbiorców. Ważnym zadaniem było również dopasowanie się do charakteru tytułu i potrzeb jego czytelników.
Rozwiązania:
W publikacjach dotyczących ogrodów bardzo dużą rolę odgrywają zdjęcia. Dlatego przy tworzeniu wersji „Mojego Ogrodu” na iPada, nacisk położono na odpowiednie wyeksponowanie zdjęć oraz wygodę czytania.
Wersja na tablet, oprócz artykułów z wydania papierowego, zawiera specjalnie wybrane galerie zdjęć roślin i narzędzi oraz filmy o tematyce ogrodowej – „Zakładanie i pielęgnacja trawnika” oraz "Budowa stawu kąpielowego”.
Z aplikacji można korzystać w układzie poziomym i pionowym, płynnie przechodząc z jednego ustawienia w drugie i jednocześnie pozostając w tym samym miejscu. W poziomie są dostępne wszystkie strony po kolei – od pierwszej do ostatniej okładki wraz z reklamami. Można je przewijać i powiększać. Górny i dolny spis treści ułatwiają znalezienie wybranych tematów.
W pionie artykuły zostały specjalnie przygotowane do czytania na iPadzie. Komfort czytania zapewnia możliwość wyboru jednej z trzech wielkości czcionki. Materiały redakcyjne mają postać tekstów z ilustracjami – zdjęciami, tabelami i rysunkami. Można je oglądać równocześnie z tekstem – w małym lub większym formacie, z podpisami lub bez (opcje pokaż/ukryj podpis). Wewnętrzne linki w artykule ułatwiają znalezienie ilustracji, związanej z danym fragmentem tekstu. Dwukrotne dotknięcie ilustracji nad tekstem przenosi do galerii, w której znajdują się wszystkie ilustracje z artykułu. Zdjęcia, rysunki i tabele w galerii można powiększać i dokładnie oglądać interesujące szczegóły w pionie lub w poziomie.
Aplikacja daje również możliwości zrobienia zakupów w należącym do Muratora internetowym pasażu handlowym www.zakupy.wymarzonyogrod.pl. W większości artykułów i galerii znajdują się praktyczne odnośniki. Linki do sklepów internetowych obecnych w pasażu www.zakupy.wymarzonyogrod.pl ułatwiają szybkie zakupy w sieci, a linki do bazy roślin – dostęp do szerszych opisów wybranych drzew, krzewów.
„Mój Ogród” w wersji na iPada jest aplikacją płatną, dostępną w Appstore. Koncepcję aplikacji opracował zespół Muratora. SUPERMEDIA Interactive odpowiadała za jej oprogramowanie i wdrożenie.
Rynek aplikacji mobilnych rozwija się bardzo dynamicznie. W związku z tym Murator SA postanowił udostępnić specjalny numer miesięcznika „Murator” - „Mój Ogród” w wersji na iPada. Celem projektu było poszerzenie grupy docelowej i wzmocnienie wizerunku firmy jako organizacji nowoczesnej, wdrażającej najnowsze rozwiązania i otwartej na potrzeby odbiorców. Ważnym zadaniem było również dopasowanie się do charakteru tytułu i potrzeb jego czytelników.
Rozwiązania:
W publikacjach dotyczących ogrodów bardzo dużą rolę odgrywają zdjęcia. Dlatego przy tworzeniu wersji „Mojego Ogrodu” na iPada, nacisk położono na odpowiednie wyeksponowanie zdjęć oraz wygodę czytania.
Wersja na tablet, oprócz artykułów z wydania papierowego, zawiera specjalnie wybrane galerie zdjęć roślin i narzędzi oraz filmy o tematyce ogrodowej – „Zakładanie i pielęgnacja trawnika” oraz "Budowa stawu kąpielowego”.
Z aplikacji można korzystać w układzie poziomym i pionowym, płynnie przechodząc z jednego ustawienia w drugie i jednocześnie pozostając w tym samym miejscu. W poziomie są dostępne wszystkie strony po kolei – od pierwszej do ostatniej okładki wraz z reklamami. Można je przewijać i powiększać. Górny i dolny spis treści ułatwiają znalezienie wybranych tematów.
W pionie artykuły zostały specjalnie przygotowane do czytania na iPadzie. Komfort czytania zapewnia możliwość wyboru jednej z trzech wielkości czcionki. Materiały redakcyjne mają postać tekstów z ilustracjami – zdjęciami, tabelami i rysunkami. Można je oglądać równocześnie z tekstem – w małym lub większym formacie, z podpisami lub bez (opcje pokaż/ukryj podpis). Wewnętrzne linki w artykule ułatwiają znalezienie ilustracji, związanej z danym fragmentem tekstu. Dwukrotne dotknięcie ilustracji nad tekstem przenosi do galerii, w której znajdują się wszystkie ilustracje z artykułu. Zdjęcia, rysunki i tabele w galerii można powiększać i dokładnie oglądać interesujące szczegóły w pionie lub w poziomie.
Aplikacja daje również możliwości zrobienia zakupów w należącym do Muratora internetowym pasażu handlowym www.zakupy.wymarzonyogrod.pl. W większości artykułów i galerii znajdują się praktyczne odnośniki. Linki do sklepów internetowych obecnych w pasażu www.zakupy.wymarzonyogrod.pl ułatwiają szybkie zakupy w sieci, a linki do bazy roślin – dostęp do szerszych opisów wybranych drzew, krzewów.
„Mój Ogród” w wersji na iPada jest aplikacją płatną, dostępną w Appstore. Koncepcję aplikacji opracował zespół Muratora. SUPERMEDIA Interactive odpowiadała za jej oprogramowanie i wdrożenie.