Strona główna / Portfolio / Case Study

Portfolio

Case Study

Ceramika Paradyż - internetowa platforma sprzedażowa

Cele:
Ceramika Paradyż prowadzi sprzedaż swoich produktów na terenie całego kraju w systemie firma – dealer – punkt sprzedaży detalicznej (PSD). W odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania partnerów handlowych, firma zdecydowała się na wdrożenie narzędzia wspierającego sprzedaż asortymentu promocyjnego. Zdecydowano się na aplikację internetową, przed którą postawiono następujące zadania:

  • zapewnienie nieograniczonego czasem ani miejscem dostępu do aktualnej oferty promocyjnej
  • usprawnienie zarządzania zapasami magazynowymi oraz zautomatyzowanie procesu ich wyprzedaży
  • atrakcyjna prezentacja oferty promocyjnej
  • integracja z systemem magazynowym

Rozwiązania:
Na potrzeby Ceramiki Paradyż SMI zaprojektowała i wdrożyła internetową platformę sprzedażową. Jest to aplikacja dedykowana, w której wykorzystano framework systemu zarządzania treścią autorstwa SMI - Content Manager 3.0. Platforma jest przeznaczona dla dealerów i punktów sprzedaży detalicznej. Jest dostępna z poziomu Internetu, wyłącznie dla użytkowników posiadających konta, po podaniu odpowiedniego loginu i hasła.

System praw i użytkowników umożliwia dostęp do platformy na kilku poziomach. Najszersze uprawnienia posiada administrator Paradyż, który może definiować aukcje, oferty specjalne, oferty dnia oraz tworzyć konta dealerów i punktów sprzedaży detalicznej. Ponadto administrator Paradyż jest uprawniony do modyfikacji danych o produktach, pełnego zarządzania kontami dealerów i PSD oraz wysyłkami newslettera. Dealerzy mogą zarządzać swoimi kontami – m.in. określać marżę na sprzedawane przez siebie produkty, wybierać współpracujące punkty sprzedaży detalicznej, dodawać nowe PSD i wysyłać zaproszenia do punktów sprzedaży nie figurujących w bazie. Każdy z dealerów może też uczestniczyć w aukcjach oraz składać i przyjmować zamówienia. Ostatni poziom dotyczy punktów sprzedaży detalicznej, które na platformie mogą przeglądać oferty swoich dealerów i składać zamówienia na oferowane przez nich produkty.

Platforma umożliwia dokonywanie zakupów w formie klasycznej (koszyk/zamówienia) oraz w formie aukcji wieloprzedmiotowych (opcja dostępna wyłącznie dla dealerów). Zastosowany mechanizm jest podobny do tych, które wykorzystywane są w popularnych serwisach aukcyjnych, dzięki czemu obsługa platformy jest prosta i intuicyjna. Znalezienie odpowiedniej oferty ułatwia zaawansowana wyszukiwarka, pozwalająca na przeglądanie produktów według wielu zmiennych opisujących ich cechy (np. kolor, jakość, format) oraz dane związane ze sprzedażą (np. dostępna ilość, poziom przeceny, sposób pakowania).

Platforma została zintegrowana ze stosowanym przez Ceramikę Paradyż systemem magazynowym firmy IFS. Dzięki temu opisy produktów wystawionych do sprzedaży oraz ich zdjęcia są automatycznie pobierane z systemu. Wszystkie zamówienia składane za pośrednictwem platformy również trafiają do systemu magazynowego, dzięki czemu zarządzanie sprzedażą jest znacznie łatwiejsze.

Efekty
Wdrożenie platformy pozwala Ceramice Paradyż na usprawnienie zarządzania zapasami magazynowymi oraz zautomatyzowanie procesu ich sprzedaży. Planowany jest dalszy rozwój platformy.

Szukaj

Czy wiesz, że...

W latach 60-tych ubiegłego wieku firma IBM,  wypuściła nową maszynę do pisania IBM Selectric. Symbol "@" umieszczono na maszynie nad cyfrą 2. I tak już zostało.

Źródło: Wikipedia

Następna ciekawostka